NİŞASTALI TAHİNLİ KURABİYE



Dün blogları gezerken o kadar çok kurabiye gördümki akşam eve gidene kadar kurabiyeler kafamda uçuştu resmen...Uzun zamandır kurabiye yapmamıştım ve bugün sevgili Hasret'in kurabiye etkinliğinin son günüydü....Yemekten sonra hemen bir tatlı bir tuzlu kurabiye yaptım.Uzun zamandır kurabiye yapmadığımdanmı bilemiyorum ama gerçekten ikiside çok lezzetli oldu .... Tahinli kurabiye bu sefer biraz farklı...nişastalı,fındıklı,katı yağlı mmmmmmm.....

NİŞASTALI TAHİNLİ KURABİYE(yarım ölçü/25-30 adet minik kurabiye)

125 gram yumuşamış margarin(teremyağ kullandım)
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağından 2 parmak eksik tahin
1 su bardağından 2 parmak eksik pudra şekeri
1 paket vanilya, yarım paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı incecik çekilmiş fındık
2 yemek kaşığı buğday nişastası
2,5-3 su bardağı un(kontrollü orta sertlikte hamur)
25 adet kadar bütün fındık






Un ve bütün fındıklar hariç bütün malzeme karıştırma kabına alınarak özdeşleşene kadar karıştırılır.Önce 1,5 su bardağı un ilave edilip yoğrulur.Ele yapışmayan orta sertlikte bir hamur elde edene kadar yoğrulmaya devam edilir.
Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayalım.Yağladığımız tepsiye kurabiye hamurlarımızı yerleştirelim.Top şeklindeki kurabiyenin ortasına fındıklarımızı yarı yarıya içe girecek kadar yerleştirip 175 derece ön ısılı fırında pembeleşene kadar pişirelim.

Not:Fındık unu kullanmayabilirsiniz.Kurabiyeleri çok fazla pişirmenizi tavsiye etmiyorum. İçindeki nişasta,yağ ve tahinden dolayı soğuyunca oldukça sert ve ağızda dağılan bir kurabiye oluyor....


Not 2:Canım Derya ablamın eşinin beyin kanaması geçirdiğini okudum biraz evvel denizciğimden..Hemen aradım Derya ablayı ama telefonu açamadı sanırım...Bugün konuşan olduysa lütfen son durumu bildirsin bana.Dua edelim bol bol :(
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Güncel Portal | WeBlogizm
Copyright © 2013. Ustalara Özel Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Tema Yapımcısı Blogger Tema