GÜVEÇ


Ramazanın ilk günü sizlerle yapması kolay ama süresi uzun bir yemek palaşmak istedim.Gerçi ben eti haşlayarak bu süreyi biraz kısalttım ama yinede 4 saatte pişti:) Bu yemeğin aslında pek çok yapım şekli var.Kimisi eti çiğden koyar,kimisi fırına pişirtir yada kendi fırınında pişirir vs...

Ben geçtiğimiz günlerde bu şekilde denedim ve gayet memnun kaldım.Tam bir güveç tadı vardı yemekte..Yapacakların şimdiden ellerine sağlık...


MALZEMELER

1 kilo dilimlenmiş kemikli kuzu kol
3 adet kemer patlıcan
2 adet kabak
3 adet çarliston biberi
2 avuç taze fasülye
3-4 adet domates
1 adet büyük patates
2 adet büyükçe soğan
4-5 diş sarmısak
tuz,4 yemek kaşığı zeytinyağı
(arzu edilinirse içine bamyada konulablir)


Öncelikle etlerimizi düdüklümüzde sadece su ile yaklaşık 15-20 dakika haşlayalım.Güveç tenceremizin altına 1 yemek kaşığı zeytinyağı gezdirip halka halka doğradığımız 2 soğanı tabana yayalım.Üzerine etlerimizi yerleştirelim.Üzerine küp doğranmış patlıcan kabak ve patateslerimizi ve ikiye bölünmüş taze fasülyelerimizide ekleyelim.En üste halka doğranmış çarliston biberlerimizi,sarmısaklarımızı ve kabukları soyulup küp küp doğranmış domateslerimizi tuz ve yağımızın geri kalanını ve etleri haşladığımız et suyundan 2 bardak ilave edelim.


Güvecimizin üzerini aleminyum folyo ile kapatıp bir kaç yerden kürdanla delelim.Üzerine güvecimizin kapağını da kapatıp kısığa yakın orta ateşte yaklaşık 4 saat kontrollü olarak pişirelim.Pişme sırasında suyu biterse varsa etsuyu veya normal su ilave edelim.

AFİYET OLSUN


Birde 4 saat uzun gelebilir ama toprak güveç tadının yemeğinize geçmesini istiyorsanız kesinlikle sabredin ve kısık ateşte bu şekilde pişirin .Yoksa normal tencere yemeğinden farkı olmaz tadında benden söylemesi:)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Güncel Portal | WeBlogizm
Copyright © 2013. Ustalara Özel Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Tema Yapımcısı Blogger Tema