Bol Çikolatalı Kek (Vişne ve Böğürtlenli)

Mutluluk kaynağı tatlılardan biri daha...Ben keklerin kakaolusuna -çikolatalısına her zaman bayılırdım ama nerden bilirdim etrafımdaki sade kek severlerin aslında bol bol çikolatalı bir kek yemek istediklerini :)

Geçtiğimiz hafta akşam üstü saatlerinde facede Tijenin resimlerini koyduğu çikolatalı keke bayılmıştım ama tarifini göremeden işten çıkmak zorunda kaldım.Eve gidince aklıma düştü bilgisayarıda açmaya üşenince tahmini ne bulduysam kattım.Favori çikolatalı kekim oldu kendileri havalar biraz ısınsın yanında 1 top kaymaklı dondurma ve vişne sosla nasıl yerim ben seni dicem ama kilolarım siz duymayın olurmu :)

Bol Çikolatalı Kek(Vişneli-Böğürtlenli)

Malzemeler

3 yumurta(iri boy) 1 su bardağı + 1 yemek kaşığı pudra şekeri 300 gram bitter çikolata(elit kullandım) 50 gram erimiş tereyağ+1 çay bardağı sıvıyağ 1 paket dark kakao(25 gram) 1 paket vanilya 2 yemek kaşığı süt kreması(yada 1 dolu yemek kaşığı koyu yoğurt) bir fiske tuz-1 çay kaşığı kabartma tozu(koymayabilirsiniz) 1 su bardağı vişne ve böğürtlen 1 su bardağı un


Yapılışı Öncelikle yumurta ve pudra şekerimizi bembeyaz olana kadar çırpıyoruz.Çikolatayı rondoya alıp çok un haline getirmeden pirinç tanesi büyüklüğünde olana kadar küçültüyoruz.


Yumurtalı karışıma yağ,krema,tuz,çikolata,kakao ve vanilyayı ekleyip iyice çırpıyoruz.Unuda ilave edip biraz daha karıştırıyoruz ve hamurumuzu yağladığımız kare borcama döküyoruz.Böğürtlen ve vişnelerimizin üzerine 1 tatlı kaşığı kadar un eleyip hamurun üzerine gelişigüzel yerleştiriyoruz. 175 dereceli önceden ısınmış fırında çok kurutmadan yaklaşık 15-20 dakika pişiriyoruz. Afiyet Olsun....


Not:Lütfen kekinizi içi pişmedi diye çok kurutmayın ve her zaman yaptığımız kürdan testini bu sefer yapmayıp bol çikolatanın keyfine bakın...

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Güncel Portal | WeBlogizm
Copyright © 2013. Ustalara Özel Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Tema Yapımcısı Blogger Tema