Pide Sofrası

 
 
Eşim Osmancık'lı olduğu için pide bizim evde ayrı bir önem taşır. Genelde Osmancık'ta pazar sabah kahvaltıları pide ile yapılır. Evde pidelerin içi hazırlanır. Mis gibi pideler kapalısı açığı yaptırılır getirilir. Sofra da donatılır. Bayıla bayıla yenir :)
 
Bizim pide soframız ikindi kahvaltısı oldu :) Pide olunca yanına bir şeyler yapmakta zorlanıyır tabii insan. Pide zaten kendi başına doyurucu bir yiyecek. Yanına insan ne yapacağını şaşırıyor.
 
Pideleri kesip ortadaki İkea'dan aldığım peynir tabağına koyduk. peynirleri deği pideleri döndüre döndüre yedik
 
Menümüz. Tarifi olanların üstüne dokunup ilgili linke gidebilirsiniz. Pidelerin fotosunu bulursam ekleyeceğim :(
 
zeytinyağlı sarımsaklı kırmızı biber
Ortada yeşillik
ve Damalı pasta
tarifleri arka arkaya yayınlayacağım.

 
 

Pide içlerini ıspanaklı ve kıymalı olarak iki tür yapıyorum. Kıymalı olanı şu şekilde yapıyorum:
2 büyük soğanı ve 1 kilo kıymayı kavuruyorum. Yumuşak olsun diye içine 1 adet domates küp küp doğrayıp öldürüyorum. İçine maydanoz doğruyorum, pul biber , karabiber tuz koyuyorum. İçim hazır olmuş oluyor.
Ispanaklı olanı ise :
1 kilo ıspanağı bol su ile yıkayıp 2 parmak genişliğinde kesiyorum. Üstüne 2 yemek kaşığı tereyağında 5 adet yumurtayı pişiriyorum. Yumurtayı parçaladıktan sonra sıcak sıcak ıspanakların üstüne atıyorum. Ispanakları yumurtanın sıcaklığı azıcık öldürmüş oluyorum. Pul biber karabiber tuz tabii. Bu şekilde pişmek üzere pide fırınına gidiyorlar.
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
Damalı pasta çilek sosu ile
 
 
 
 
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Güncel Portal | WeBlogizm
Copyright © 2013. Ustalara Özel Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Tema Yapımcısı Blogger Tema